Miért fordulunk önmagunk ellen?

A belső, mély düh, amit első sorban a mama iránt éreztem, aztán meg a családom tagjai iránt, az évek során olyan óriásira dagadt, hogy puszta jelenléte kezdte elviselhetetlenné tenni az életem. Hiszen mégis csak a mamám, hiszen mégiscsak egy idősebb családtagom, hiszen mégis csak segített mindenki, segítettek ők mind, ahogyan csak erejük engedte, és ezek a gondolatok, a körülöttem lévő felnőttek örökös felmentésének kényszere, a bennem forrongó méreg, a szégyen a kételyemen, hogy talán nem vagyok elég hálás a támogatásért amit kaptam , ez a belső vívódás vezetett végül odáig, hogy saját magam ellen fordultam.
Gyakori motívum ez a gyermekkori bántalmazást elszenvedők körében, hogy a trauma nagysága és ereje olyannyira fenyegetővé válik, amely kiköveteli hordozójából ennek az energiának a testből való kiengedését. Mivel gyermekként a mama és a család, a nagyok ellen mégsem fordulhattam teljesen és egészen, így aztán önmagamra irányítottam a csillapíthatatlan haragomat.
A hátam, a lapockám, a vállaim őrzik ennek a mamáról és családról elterelt indulatnak az emlékét. Egészen fiatal koromtól fogva zsíros pattanásos volt a bőröm, lehetne az egészet csak erre fogni, de hosszú évekig kapartam ki a hátamról a már sebbé vörösödő, vérző, begyógyulni soha sem tudó valaha volt mitesszereket. Az önmagam ellen való fordulás így vált hétköznapi rutinná. Ez az automatizmus szimbolizálta a gyógyításért kiáltó emlékeket.
A feltépett sebek , a fájdalom, a meg nem élt mérhetetlen harag mind ott voltak napi szinten és fizikálisan is az életemben. Magamévá tettem teljesen és egészen a szégyent és a pusztító indulatot, és ezeknek az emlékét hegekként még mindig őrzöm a bőrömön.

Leave a Reply

