Mama 9.

Emlékszem arra a késő nyári napra, mikor a mama eljött értem. Tudtam már,  hogy érkezni fog, de nem vártam őt. Én akkor, menekülésem apropóján, megfogadtam, hogy soha többé nem térek vissza.  Nem volt bennem egy csöppnyi szeretet sem többé iránta. A fekete, méregdrága kosztümében új kleopátrára nyírt frizurával szolídan tipegett át a szemközti parkon keresztül,  a papa támogatóan és büszkén sétált mellette. Egészen olyannak hatott kívülről kettejük látványa, mintha minden a legnagyobb rendben menne,  mintha csak egy sármos, elegánsan idősödő férfi meg a fiatal csinos felesége egy jelentéktelen hétvégi sétára indultak volna.  A valóság viszont az volt, hogy jött értem a mamám, hogy újra kezdhesse, hogy megint megpróbáljon szépen és jól élni, elfeledve és elnyomva belső nyugtalanságának minden forrását.  Szép volt, olyan szép volt, amikor megérkezett. Féltem tőle. Ketrecbe zárt megfélemlített vadállatként csücsültem a bácsikámék hálószobájában a hitvesi ágy szélén, ismét egyedül és végtelenül magányosan. Nem akartam, hogy közelítsen felém, hogy megérintsen, de nem volt mit tenni. A mama meg én mégis csak olyan mély kötődéssel szerettük egymást, hogy a pillanat tört része alatt ismét éreztem szorítását, Chanel parfümjének meg sminkjének reményt adó kipárolgását, azt a mámorító mama-illatot, a megmásíthatatlan bizonyítékát létezésének és jóságának, annak, hogy visszatért és ismét gyönyörű, ragyogó és szelíd, az én puhabőrű mamácskám. Emlékszem ahogy letérdelt hozzám, átkarolta remegő térdeimet, mélyen a szemembe nézett és azt mondta, hogy sohatöbbé, hogy megígérem, hogy szeretlek, hogy sohatöbbé, hogy ígérem, ígérem ígérem.

 

Leave a Reply

