Születésnapomra

Jó volt felébredni, úgy mint gyerekkoromban, félálomban gyertyák sokszínű rengetegébe bújtatva az arcom, Halász Judit köszöntő dalával, hogy boldog, boldog…  Igen, hirtelen megint éreztem az ágyban még összegyűrten, kócosan azt a boldogságot, amit olyan régóta hajszoltam, amiről biztos voltam, hogy  többet már nem jöhet az utamba mert nincsen ember a földön aki, úgy és azt adhatná amit ők ketten, amíg éltek, amíg voltak legalább, a szép pillanataikban, az igazakban, ahol család lehettünk, amikor nem voltak rémtettek és játszmák, csak a csupasz szeretés, a születésem öröme. Salvador a boldogság fővárosa, annak lenni jöttem ide, de hoztam megannyi fegyvert és különböző vastagságú páncélokat is, mindig készen arra, hogy használjam őket, megvédjem magam a veszélyektől, annak a veszélyétől, hogy elveszíthetek, vagy itt hagyhatok valamit magamból, ha netalántán mennem kéne. Nem akartam én ünneplést, nem akartam meghatódást, sem engem éljenző brazil nagycsaládot, még mindig csak a papára gondoltam, ahogy napokkal előtte véletlenül a kezembe került az egyik könyvembe felejtett fénykép, ő és én huszonötévvel ezelőtt, én és a teljes biztonság, a feltétel nélküli szeretet melege, tisztán páncélok nélkül, egy pillanat, ahol bíztam benne, bennük, bíztam önmagamban olyan aprón, és tárva nyitva hagyva a szívem. Csak arra a képre gondoltam, napok óta, néha aztán a tükör elé állva vizsgáltam meg  a mai énem, bennem egy patikamérleg , rajta minden nap a döntéseim, a bizalmatlanságom egyre-másra változó súlya.  Hajnalban a gyertyák megint igazan égtek a fekete erdő ágyon, a csipásan pislogó meglepett kislánynak még nem volt ereje hirtelen magára ölteni a megannyi vázat, a gyászleplet, hanem kontroll nélkül énekelte együtt az óceáni szélben búgó régi magyar dallamot, hogy boldog,boldog… 

happybdayapamarbi

Leave a Reply

